ANGIELSKI W PRZEDSZKOLU


STYCZEŃ- LUTY

⇒ Utrwalanie pojęć w kategorii części ciała:

  • head – głowa              ∙  eye – oko
  • foot – stopa                 ∙  ear – ucho
  • hand – dłoń                ∙  mouth – usta
  • nose – nos                   ∙  finger – palec u ręki
  • leg – noga                    ∙  shoulder – ramie

∙  toe – palec u nogi

⇒ Wprowadzenie  i  utrwalanie  czasowników  zwykłych  oraz konstruowanie związanych z nimi zwrotów przy pomocy poznanych wcześniej rzeczowników:

  • sleep – spać                 ∙  wake up – budzić się
  • eat – jeść                      ∙  touch – dotykać
  • look – patrzeć             ∙  put – położyć
  • hear – słyszeć             ∙  smell – wąchać

*********************************************

song:

The wheels on the bus go round and round,
round and round,
round and round.
The wheels on the bus go round and round,
all day long

The wipers on the bus go Swish, swish, swish;
Swish, swish, swish;
Swish, swish, swish.
The wipers on the bus go Swish, swish, swish,
all day long

The horn on the bus go Beep, beep, beep;
Beep, beep, beep;
Beep, beep, beep.
The horn on the bus go Beep, beep, beep,
all day long

The children on the bus go chatter, chatter, chatter;
chatter, chatter, chatter;
chatter, chatter, chatter;
The children on the bus go chatter, chatter, chatter,
all day long

The money on the bus go, Clink, clink, clink;
Clink, clink, clink;
Clink, clink, clink.
The money on the bus go, Clink, clink, clink,
all day long

The driver on the bus says „Move on back,
move on back, move on back;”
The Driver on the bus says „Move on back”,
all day long

The babies on the bus say „Wah, wah, wah;
Wah, wah, wah;
Wah, wah, wah”.
The babies on the bus say „Wah, wah, wah”,
all day long

The mummies on the bus say „Shush, shush, shush;
Shush, shush, shush;
Shush, shush, shush.”
The mummies on the bus say „Shush, shush, shush”

**************************************

If You Love Me and You Know It

If you love me and you know it, blow me a kiss

If you love me and you know it, blow me a kiss

If you love me and you know it,

And you really want to show it

If you love me and you know it, blow me a kiss

If you love me and you know it, give me a hug

If you love me and you know it, give me a hug

If you love me and you know it,

And you really want to show it

If you love me and you know it, give me a hug

If you love me and you know it, say ”I Love you”

If you love me and you know it, say ”I Love you”

If you love me and you know it,

And you really want to show it

If you love me and you know it, say ”I Love you”

GRUDZIEŃ
⇒ Zapoznanie z polską i brytyjską tradycją obchodzenia Świąt
Bożego Narodzenia. Wprowadzenie pojęć związanych ze świętami:
● Christmas – Boże Narodzenie ∙ gift – prezent\dar
● Christmas tree – choinka ∙
● snow – śnieg
● Santa Claus –Święty Mikołaj ∙
● star – gwiazda
● angel – anioł
● bell – dzwonek
● snowman – bałwan reindeer – renifer
● Christmas stocking – skarpeta Świąteczna
⇒ Wprowadzenie par przymiotników o znaczeniu przeciwstawnym
celu określania poznanych rzeczowników:
happy
≠ sad (wesoły ≠ smutny)
hot
≠ cold (gorący ≠ zimny)
long
≠ short (długi ≠ krótki)

FORMY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE * Doskonalenie umiejętności składania życzeń świątecznych za
pomocą piosenki:“We wish you a Merry Christmas“
* Piosenka snowflakes
Piosenka I am a little snowman
* Zabawa ruchowa “Simon says“ utrwalająca czasowniki, rozwijająca
motorykę wielką.
* Nauka piosenki zimowej:“Jingle bells,jingle bells“.
* Piosenka świąteczna wraz z towarzyszącą jej zabawą ruchową:
O Christmas tree, O Christmas tree,
How lovely are your branches /x2/
In summer sun or winter snow
A coat of green you always show.
O christmas tree…….
* Gra typu “Memory“ doskonaląca znajomość poznanych pojęć.
* Prace plastyczne utrwalające pojęcia związane ze Świętami Bożego Narodzenia.

Listopad – Kształtowanie i utrwalanie pojęć w zakresie  ZOO– zwierzęta ZOO: 

TIGER-TYGRYS                       ZEBRA-ZEBRA

HIPPO-HIPOPOTAM             GIRAFFE-ŻYRAFA

KANGAROO-KANGUR           ELEPHANT-SŁOŃ

LION-LEW                                CROCODILE-KROKODYL

SNAKE-WĄŻ                             SEAL-FOKA

Tworzenie zdań za pomocą poznanych pojęć:

ex.: This is a LION ® This is a BROWN LION® This is a big BROWN LION.

Þ Wprowadzenie czasownika can, wykorzystywanego do określania

     umiejętności ex.: I can jump, oraz przeczenia ex.: I can’t fly.

Rozmawiając o zwierzętach wprowadzamy i dzieci starsze utrwalamy przymiotniki :

HEAVY   -ciężki                     SLOW -wolny                     

SHORT     -krótki                    FAST  -szybki                      

LONG       -długi                     DANGEROUS-niebezpieczny

TALL         -wysoki                 FRIENDLY-przyjacielski

BIG-duży                   QUIET-cichy

SMALL-mały             NOISY-głośny

HARD-twardy

SOFT-miękki

METODY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE 

*  piosenka ‘let’s go to the zoo” (super simple song- youtube)

*  Ćwiczenie  słuchania z  nagrania ”Walking  in  the  Jungle”

    doskonalące nazwy zwierząt.

*  Książka interaktywna do czytania wspólnego: PEPPA PIG IN THE ZOO

*  Gry dydaktyczne typu: memory, true/false, chnese whispers,  point     

    to… doskonalące znajomość pojęć.


PIOSENKI– PAŹDZIERNIK

Make a circle, big big big

Small small small

Big big big.

Make a circle, small small small

Hello hello, hello.

Make a circle round and round

Round and round/2x

Hello, hello, hello.

Make a circle u pup up

Down down down, up up up.

Make a circle, down down down, now, sit down.

Październik       

Wprowadzenie i utrwalenie:

* rzeczowników w kategorii :AUTUMN –  JESIEŃ

AUTUMN CLOTHES:UBRANIA JESIENNE

CAP-czapka z daszkiem

JACKET-kurtka

SCARF-szalik , apaszka

SWEATER-sweter

HOODIE-bluza z kapturem

CARDIGAN- sweterek zapinany na guziki

TRAUSERS- spodnie

SHOES-buty

AUTUMN WEATHER:POGODA JESIENNA

How’s the weather?

IT’S WINDY- jest wietrznie

IT’S RAINY- jest deszczowo

IT’S CLOUDY- jest pochmurno

IT’S COLD – jest zimno

IT’S WARM- jest ciepło

AUTUMN ;IN A PARK

TREE-drzewo

CHESTNUTS-kasztany

HEDGEHOG-jeż

ACORNS- żołędzie

LEAVES-liście

UMBRELLA- parasolka

MUSHROOM-grzyb

SQUIRREL-wiewiórka

  Wprowadzenie  czasownika  like  w  celu  określania  swoich

     upodobań  z wykorzystaniem wcześniej poznanych pojęć:

 I like red.  I like plums.

      forma przecząca:  I don’t like.

Określanie poznanych wcześniej przedmiotów za pomocą

     zaimka wskazującego this; ex.:This is a plum.

     Ćwiczymy formy pytające:

         · What’s this ?

         Who’s this?

         · How many ……?

     What’s the colour?

Þ Doskonalenie nazw wszystkich kolorów i liczebników w zakresie

     1-12, 1-15 DZIECI STARSZE

METODY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE

·  Gra typu “Memory“ doskonaląca znajomość poznanych pojęć.

·  Gry i zabawy z wykorzystaniem kostki i kart obrazkowych.

  • Zabawa typu ” true/false doskonaląca postrzeganie w

kategoriach : kolory, owoce, jesień

  • Prace plastyczne utrwalające nazwy owoców, jesieni

    ·  Piosenki ” how’s the weather’, ‘put on …’ ‘the autumn leaves”