STYCZEŃ- LUTY
⇒ Utrwalanie pojęć w kategorii części ciała:
- head – głowa ∙ eye – oko
- foot – stopa ∙ ear – ucho
- hand – dłoń ∙ mouth – usta
- nose – nos ∙ finger – palec u ręki
- leg – noga ∙ shoulder – ramie
∙ toe – palec u nogi
⇒ Wprowadzenie i utrwalanie czasowników zwykłych oraz konstruowanie związanych z nimi zwrotów przy pomocy poznanych wcześniej rzeczowników:
- sleep – spać ∙ wake up – budzić się
- eat – jeść ∙ touch – dotykać
- look – patrzeć ∙ put – położyć
- hear – słyszeć ∙ smell – wąchać
*********************************************
song:
The wheels on the bus go round and round,
round and round,
round and round.
The wheels on the bus go round and round,
all day long
The wipers on the bus go Swish, swish, swish;
Swish, swish, swish;
Swish, swish, swish.
The wipers on the bus go Swish, swish, swish,
all day long
The horn on the bus go Beep, beep, beep;
Beep, beep, beep;
Beep, beep, beep.
The horn on the bus go Beep, beep, beep,
all day long
The children on the bus go chatter, chatter, chatter;
chatter, chatter, chatter;
chatter, chatter, chatter;
The children on the bus go chatter, chatter, chatter,
all day long
The money on the bus go, Clink, clink, clink;
Clink, clink, clink;
Clink, clink, clink.
The money on the bus go, Clink, clink, clink,
all day long
The driver on the bus says „Move on back,
move on back, move on back;”
The Driver on the bus says „Move on back”,
all day long
The babies on the bus say „Wah, wah, wah;
Wah, wah, wah;
Wah, wah, wah”.
The babies on the bus say „Wah, wah, wah”,
all day long
The mummies on the bus say „Shush, shush, shush;
Shush, shush, shush;
Shush, shush, shush.”
The mummies on the bus say „Shush, shush, shush”
**************************************
If You Love Me and You Know It
If you love me and you know it, blow me a kiss
If you love me and you know it, blow me a kiss
If you love me and you know it,
And you really want to show it
If you love me and you know it, blow me a kiss
If you love me and you know it, give me a hug
If you love me and you know it, give me a hug
If you love me and you know it,
And you really want to show it
If you love me and you know it, give me a hug
If you love me and you know it, say ”I Love you”
If you love me and you know it, say ”I Love you”
If you love me and you know it,
And you really want to show it
If you love me and you know it, say ”I Love you”
GRUDZIEŃ
⇒ Zapoznanie z polską i brytyjską tradycją obchodzenia Świąt
Bożego Narodzenia. Wprowadzenie pojęć związanych ze świętami:
● Christmas – Boże Narodzenie ∙ gift – prezent\dar
● Christmas tree – choinka ∙
● snow – śnieg
● Santa Claus –Święty Mikołaj ∙
● star – gwiazda
● angel – anioł
● bell – dzwonek
● snowman – bałwan reindeer – renifer
● Christmas stocking – skarpeta Świąteczna
⇒ Wprowadzenie par przymiotników o znaczeniu przeciwstawnym
celu określania poznanych rzeczowników:
happy
≠ sad (wesoły ≠ smutny)
hot
≠ cold (gorący ≠ zimny)
long
≠ short (długi ≠ krótki)
FORMY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE * Doskonalenie umiejętności składania życzeń świątecznych za
pomocą piosenki:“We wish you a Merry Christmas“
* Piosenka snowflakes
Piosenka I am a little snowman
* Zabawa ruchowa “Simon says“ utrwalająca czasowniki, rozwijająca
motorykę wielką.
* Nauka piosenki zimowej:“Jingle bells,jingle bells“.
* Piosenka świąteczna wraz z towarzyszącą jej zabawą ruchową:
O Christmas tree, O Christmas tree,
How lovely are your branches /x2/
In summer sun or winter snow
A coat of green you always show.
O christmas tree…….
* Gra typu “Memory“ doskonaląca znajomość poznanych pojęć.
* Prace plastyczne utrwalające pojęcia związane ze Świętami Bożego Narodzenia.
Listopad – Kształtowanie i utrwalanie pojęć w zakresie ZOO– zwierzęta ZOO:
TIGER-TYGRYS ZEBRA-ZEBRA
HIPPO-HIPOPOTAM GIRAFFE-ŻYRAFA
KANGAROO-KANGUR ELEPHANT-SŁOŃ
LION-LEW CROCODILE-KROKODYL
SNAKE-WĄŻ SEAL-FOKA
Tworzenie zdań za pomocą poznanych pojęć:
ex.: This is a LION ® This is a BROWN LION® This is a big BROWN LION.
Þ Wprowadzenie czasownika can, wykorzystywanego do określania
umiejętności ex.: I can jump, oraz przeczenia ex.: I can’t fly.
Rozmawiając o zwierzętach wprowadzamy i dzieci starsze utrwalamy przymiotniki :
HEAVY -ciężki SLOW -wolny
SHORT -krótki FAST -szybki
LONG -długi DANGEROUS-niebezpieczny
TALL -wysoki FRIENDLY-przyjacielski
BIG-duży QUIET-cichy
SMALL-mały NOISY-głośny
HARD-twardy
SOFT-miękki
METODY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE
* piosenka ‘let’s go to the zoo” (super simple song- youtube)
* Ćwiczenie słuchania z nagrania ”Walking in the Jungle”
doskonalące nazwy zwierząt.
* Książka interaktywna do czytania wspólnego: PEPPA PIG IN THE ZOO
* Gry dydaktyczne typu: memory, true/false, chnese whispers, point
to… doskonalące znajomość pojęć.
PIOSENKI– PAŹDZIERNIK
Make a circle, big big big
Small small small
Big big big.
Make a circle, small small small
Hello hello, hello.
Make a circle round and round
Round and round/2x
Hello, hello, hello.
Make a circle u pup up
Down down down, up up up.
Make a circle, down down down, now, sit down.
Październik
Wprowadzenie i utrwalenie:
* rzeczowników w kategorii :AUTUMN – JESIEŃ
AUTUMN CLOTHES:UBRANIA JESIENNE
CAP-czapka z daszkiem
JACKET-kurtka
SCARF-szalik , apaszka
SWEATER-sweter
HOODIE-bluza z kapturem
CARDIGAN- sweterek zapinany na guziki
TRAUSERS- spodnie
SHOES-buty
AUTUMN WEATHER:POGODA JESIENNA
How’s the weather?
IT’S WINDY- jest wietrznie
IT’S RAINY- jest deszczowo
IT’S CLOUDY- jest pochmurno
IT’S COLD – jest zimno
IT’S WARM- jest ciepło
AUTUMN ;IN A PARK
TREE-drzewo
CHESTNUTS-kasztany
HEDGEHOG-jeż
ACORNS- żołędzie
LEAVES-liście
UMBRELLA- parasolka
MUSHROOM-grzyb
SQUIRREL-wiewiórka
Wprowadzenie czasownika like w celu określania swoich
upodobań z wykorzystaniem wcześniej poznanych pojęć:
I like red. I like plums.
forma przecząca: I don’t like.
Określanie poznanych wcześniej przedmiotów za pomocą
zaimka wskazującego this; ex.:This is a plum.
Ćwiczymy formy pytające:
· What’s this ?
• Who’s this?
· How many ……?
• What’s the colour?
Þ Doskonalenie nazw wszystkich kolorów i liczebników w zakresie
1-12, 1-15 DZIECI STARSZE
METODY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE
· Gra typu “Memory“ doskonaląca znajomość poznanych pojęć.
· Gry i zabawy z wykorzystaniem kostki i kart obrazkowych.
- Zabawa typu ” true/false doskonaląca postrzeganie w
kategoriach : kolory, owoce, jesień
- Prace plastyczne utrwalające nazwy owoców, jesieni
· Piosenki ” how’s the weather’, ‘put on …’ ‘the autumn leaves”